Výstava HampLOVÉ v Muzeu v Králkách, představuje tvorbu Akad. mal. Petra Aloise Hampla a jeho syna Petra Hampla. Petr Alois Hampl letos oslaví osmdesáté narozeniny. Na výtvarnou scénu vstoupil od 60. let minulého století. Věnuje se malířství a je uznávaným grafikem. Městské muzeum v Králíkách nabízí průřez jeho grafickou a malířskou tvorbou, která zahrnuje i doposud nevystavovaná grafická díla. Jeho syn Petr Hampl patří ke generaci malířů, která vystudovala na přelomu tisíciletí. Na výstavě návštěvníci mohou vidět zejména jeho práce z posledních let.
Výstava spojuje dva malíře, spjaté rodinnou vazbou, kteří však společně vystavují jen výjimečně. Přes odlišnost stylů je spojuje malířská poctivost, vztah k řemeslu a snaha po dokonalosti. Oba tvůrci připravili výstavu, která se snaží divákovi nabídnout bohatý vizuální zážitek.
Petr Hampl vystudoval ateliér malby na Vysoké škole uměleckoprůmyslové u p. prof. Pavla Nešlehy. Kromě malby se věnuje restaurování nástěnných maleb, restaurování mozaik a tvorbě autorských mozaik. Techniku mozaiky vyučuje na výtvarných kurzech.
K vidění bude poslední tvorba Petra Hampla, která je v Muzeu v Králíkách vystavena poprvé jako celý soubor obrazů. Tématem těchto obrazů jsou květy a jejich rubínová barevnost. Soubor těchto obrazů vznikal poslední tři roky. Jedná se o klasické téma Memento mori. Květ je v tomto případě metaforou času, lásky, rození a smrti. Námět se zrodil na hřbitově. „Několikrát jsem poslední dobou restauroval hřbitovní mozaiky. Trávil jsem na hřbitově dost času a všímal jsem si výrazně barevných umělých květin na hrobech. Tato představa mně uvízla v mysli a postupně se z ní zrodily tyto obrazy.“ Říká Petr Hampl. Některé rubínové květy mají až kosmický rozměr – Konstrukce rubínového květu, Rosa Coeli, zároveň připomínají tělesné orgány, tkáně, nebo sliznici. Pronikají pod povrch pokožky a otevírají nový vesmír mikrokosmu.
Petr Alois Hampl studoval na Akademii výtvarných umění v ateliéru graficko-malířské speciálky u prof. V. Tittelbacha a L. Čepeláka. V roce 1967 absolvoval cyklem grafických listů s námětem “Stvoření světa – rajská zahrada.”
Obsahově se tvorba autora pohybuje v oblasti poetického realismu až symbolismu se silným důrazem na figurální studie dle modelu. Používá techniku olejomalby s pastelovou barevností připomínající fresku. V grafice pracuje technikou čárového leptu doplněnou akvatintou. Od 70. let se též zabýval restaurováním s licencí na obor užité umění – dekorativní malba, polychromie, štukolustro, sgrafito a zlacení.
V současné době se mimo jiné zabývá grafickou tvorbou Ex libris. Námětem jsou figurální motivy vytvořené technikou leptu a akvatinty v malém formátu někdy s použitím barvy a soutiskem dvou desek. Je členem Jednoty umělců výtvarných a Sdružení českých umělců grafiků HOLLAR.
Zaškrtnutím pole “Souhlasím se zpracováním osobních údajů.” souhlasíte se zněním uvedeným pod tímto proklikem.